El 19 de maig de 2012 començarà a Chicago la Cimera de caps de Govern de països de l’OTAN, Dones x Dones (i la Xarxa internacional de Dones de Negre contra la guerra ) aquest 24 de maig dia internacional de les dones per la pau i el desarmament, després de 25 anys que Catalunya va dir No a l’Otan en referèndum, ens unim a la protesta que moltes dones del món estant fent a diverses ciutats contra l’Otan, l’exportació d’armes, l’armament i les bases militars (- doc pdf-)
Com deia el manifest dels moviments socials a l’aniversari dels 60 anys de l’OTAN: Durant molts anys, ens van presentar l’OTAN com la “defensa” davant del bloc de l’Est. Però gairebé dues dècades després de la caiguda del mur de Berlín, l’OTAN no només encara existeix, sinó que es torna més perillosa.
L’OTAN és un obstacle cada vegada més gran per la consecució de la pau mundial. Des del final de la guerra freda, l’OTAN ha reforçat el seu paper d’eina al servei de l’acció militar d’EUA i els seus aliats, que promouen l’anomenada “guerra contra el terror”. En realitat es tracta d’un vehicle per a l’ús de la força encapçalat pels Estats Units que eludeix o instrumentalitza les Nacions Unides i el sistema de dret internacional segons la seva conveniència, accelera la militarització i augmenta la despesa armamentística (el volum de despeses militars dels països de l’OTAN és el 75% de la despesa militar mundial). Des de la dècada dels 90, en aplicació d’un programa expansionista dissenyat per a aconseguir interessos i recursos estratègics, l’OTAN ha fet la guerra als Balcans amb el pretext de l’anomenada “guerra humanitària” i manté durant anys una guerra brutal a l’Afganistan i ha intervingut al Líban….
Catalunya, mai no hem volgut formar part de l’OTAN. Recordem que aquí – a l’igual que a Euskadi i les Canàries – va guanyar el “no” al referèndum sobre l’OTAN de l’any 1986. El fet que l’Estat espanyol s’hagi incorporat al comandament de l’estructura militar de l’OTAN vulnera les condicions estipulades en aquell referèndum. A més a més, s’han instal·lat bases militars de l’OTAN a Bétera (València), a Retamares (Madrid), i una futura base àeria s’ubicarà a Saragossa o Albacete. Molt probablement, armament nuclear d’EUA ha arribat a ports i bases militars del territori espanyol, vulnerant una altra vegada la decisió de 1986. La participació de forces armades espanyoles a les guerres comandades per l’OTAN el 1999 a l’antiga Iugoslàvia, l’Afganistan, a Líbia contradiu les promeses fetes llavors pel govern, que mai s’enviarien tropes espanyoles en missions de l’OTAN a l’exterior.
PER QUÈ LES DONES DIEM NO A L’OTAN
Demanem:
La retirada de l’Estat espanyol de l’OTAN i la dissolució d’aquesta aliança bèl·lica. El tancament de les bases d’EUA i de l’OTAN a l’Estat espanyol. La retirada de les Tropes espanyoles d’Afganistan. Redirigir les despeses militars per a necessitats socials.
Dones x Dones. Ca la Dona Ripoll 25 Barcelona. donesxdones@gmail.com
Us recordem que Dones x Dones el dia 24 a les 19.00 posarem una paradeta al Portal de l’Angel (davant Estadística) PER DIFONDRE L’OBJECCIO FISCAL…. Acompanyeu-nos…Passeu a comprar xapetes, i a signar en suport de la Casa de la Mujer de Barrancabermeja i contra les despeses militars i l’otan +info
Disculpes, comentaris tancats.